ما همیشه بر اساس شکل اندام و استایل خود، لباس‌هایمان را انتخاب می‌کنیم. اما شاید تا به حال به این موضوع فکر نکرده‌ایم که کاپشن را هم باید بر اساس نوع اندام خود انتخاب کنیم. کاپشن از جمله لباس‌هایی است که معمولاً خرید آن هزینه‌بر است. گاهی اوقات یک کاپشن را تا چندین سال استفاده می‌کنیم. به همین دلیل باید کاپشنی را انتخاب کنیم که مناسب اندام ما باشد و بر تن‌مان خوش بنشیند.

اندام ذوزنقه یا معمولی

نوع اول: اندام ذوزنقه یا معمولی

اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید پس باید بگوییم به دلیل داشتن اندامی معمولی در گروه خوش شانس‌ها قرار می‌گیرید. سرشانه‌های شما پهن‌تر از کمرتان است. تقریباً لاغر هستید ولی پاهای خیلی لاغری ندارید. از طرفی اندام ورزشکاری هم ندارید. با این تعادلی که بین بالاتنه و کمر و پایین‌تنه شما وجود دارد، می‌توانید به سراغ کاپشن‌های راسته یا ذوزنقه‌ای بروید که قسمت‌های متناسب بدن‌تان را بیشتر نشان می‌دهد. تقریباً همه‌ی رنگ‌ها برای شما مناسب است و حتی می‌توانید کاپشن‌های طرح‌دار را هم استفاده کنید. پس از جهت طرح و رنگ نگرانی خاصی نداشته باشید.

مثلث وارونه

نوع دوم: مثلث وارونه

اندام‌ ورزشی که سرشانه‌‌های بزرگ و پهن‌تری دارد، جزء گروه مثلث وارونه است. بازوهای عضلانی یا سرشانه‌های پهن و کمر متناسب از ویژگی‌های این گروه است. برای این گروه لباس‌هایی که شکل V دارند، مناسب است. اگر نتوانستید کاپشن شکل V پیدا کنید، می‌توانید به سراغ کاپشن‌های اسلیم فیت بروید و یک سایز بزرگ‌تر از خود را انتخاب کنید. حتی می‌توانید به سراغ کاپشن‌های بلندتر بروید تا فضای کمرتان را بپوشاند. در انتخاب طرح و رنگ آزادید اما از کاپشن‌های دو دکمه پرهیز کنید.

اندام مستطیلی یا بیضی

 نوع سوم: اندام مستطیلی یا بیضی

اگر اندام شما مستطیلی باشد یعنی سرشانه‌ها و کمر شما بدون هیچ انحنایی، در یک راستا قرار دارد. اگر شما جزء این دسته هستید، فرقی ندارد که لاغر یا درشت باشید، به هیچ وجه سراغ کاپشن‌های اندامی نروید. اگر میان تنه‌ی شما چاق‌تر است، از کاپشن‌های بلندتر (مثل ترنچ کت‌ها) و مدل‌های تک رنگ استفاده کنید.

مثلث یا میان تنه‌ی چاق

 نوع چهارم: مثلث یا میان تنه‌ی چاق

اگر میان تنه‌ی چاقی دارید، در دسته‌‌بندی نوع چهارم، مثلث هستید. یکی از مشکلاتی که به آن مواجه هستید، انتخاب لباس است. چون لباس شما همه‌‌ی جای اندام‌تان به جز میان تنه را خوب نشان می‌دهد؛ حتی ممکن است زیپ لباس‌تان هم بسته نشود. اگر هم بخواهید اندازه بزرگ‌تر را انتخاب کنید، سرشانه‌ها بزرگ‌تر می‌شود و لباس روی اندام‌تان خوب نمی‌نشیند. رنگ‌های مشکی و تیره شما را لاغرتر نشان می‌دهد. از مدل‌های طرح‌دار و راه راه و پوفی اجتناب کنید.

این مطلب در وبسایت هاکوپیان منتشر شده.