راس ساعت ۹ قرار واجبی دارید و باید در عرض نیم ساعت دوست‌تان را ببینید. اما اتفاق بد می‌تواند این باشد که باتری گوشی هوشمند شما در وضعیت قرمر قرار داشته باشد و خب مطمئناً زمان کافی هم برای شارژ کردن آن ندارید. شاید مطلب زیر بتواند در این جور مواقع به شما کمک کند.

قبل از اینکه گوشی خود را به شارژر وصل کنید تمام برنامه‌ها را ببندید و آن را در وضعیت Airplane یا هواپیما قرار دهید. این کار تمام امواج وایرلس را در گوشی خاموش می‌کند، مانع برقراری تماس، دسترسی به وب و استفاده از GPS می‌شود. همه‌ی این‌ کارها کمک می‌کند تا دستگاه شما با سرعت بیشتری شارژ شود در حالی که فرآیند دیگری باتری دستگاه شما را مصرف نمی‌کند.

می‌توانید با کم کردن صدای دستگاه به بهبود این روش کمک کنید. ولی باید مراقب هشدارهای ساعت و فیچرهای مختلف دیگر باشید. شاید این روش فقط چند دقیقه به روند شارژ کردن شما کمک کند ولی زمانی که عجله دارید حتی ثانیه‌ّها هم به چشم می‌آیند. باید توجه داشته باشید که زمان شارژ شدن دستگاه شما به اندازه‌ی باتری، سالم بودن آن و قدرتمند بودن شارژرتان بستگی دارد.

به یاد داشته باشید که نور تصویر پیش زمینه‌ی شما هرچقدر هم که کم باشد باز هم مقداری باتری مصرف می‌کند. پس لازم نیست در موقع شارژ کردن مدام گوشی خود را چک کنید. بگذارید گوشی‌تان شارژ شود و در زمان رفتن آن را بردارید.

زمانی که گوشی شما در وضعیت هواپیما باشد ۴ دقیقه زودتر شارژ می‌شود. ولی همان طور که در بالا اشاره کردیم با این کار شما به تماس‌ها و پیام‌های خود دسترسی ندارید و نمی‌توانید از اینترنت (مگر اینکه به وای‌فای دسترسی داشته باشید) استفاده کنید. پس ممکن است همه نتوانند از این روش استفاده کنند.

مطلبی که ترجمه کردم در سایت گردو منتشر شده.