بعضی وقت‌ها موهایتان از شما بدش می‌آید. بعضی وقت‌ها باعث عصبانی شدن موهای خود می‌شویم. گاهی وقت‌ها با انجام یک سری کارها به موهای خود آسیب می‌زنیم که هر چه سریع‌تر باید از انجام آن دست بکشیم. اگر موهای شما توانایی صحبت کردن داشت، از شما می‌خواست که کارهای زیر را انجام ندهید.

۱. استفادهٔ روزانه از ابزارهای گرم‌کننده

یکی از راه‌های آسیب رساندن به موهایتان، استفادهٔ روزانه از سشوار و اتو مو است. این کار واقعاً به موهای شما آسیب می‌زند. برای جلوگیری از آسیب رساندن به آن‌ها، به نکته‌های زیر توجه کنید.

  • به‌جای اتو کشیدن روزانهٔ موهایتان سعی کنید به جنس طبیعی موهای خود اکتفا کنید. عواقب اتو کشیدن و صاف کردن روزانهٔ موهایتان بسیار زیاد است و خراب شدن موهایتان ارزش آن را ندارد. سعی کنید صاف کردن و اتو کردن موهای خود را برای موقعیت‌ها و مراسم‌های خاص بگذارید.
  • سعی کنید از سری‌های پخش‌کننده سشوار استفاده کنید تا جریان هوای داغ را کمتر کند و حالت بهتری به موهای شما بدهد.
  • اگر موهای شما بیش‌ازحد مجعد است، می‌توانید از لخت کننده‌های مو استفاده کنید تا برای مدتی به نسبت طولانی، موهایی صاف داشته باشید.
  • زمانی که از اتو مو استفاده می‌کنید، بهتر از محافظ‌های خاص مربوط به این کار استفاده کنید.

۲. اهمیت ندادن به مشکلات پوست سر

بهتر است به پوست سر خود بیشتر برسید و در مورد آن بیشتر بدانید. مشکلات پوست سر نباید نادیده گرفته شوند. اگر پوست سرتان بیش‌ازحد چرب یا خشک است، پوست‌پوست می‌شود، می‌خارد و هر التهاب دیگری دارد، حتماً به پزشک مراجعه کنید. خیلی مهم است که مشکلتان را سریع‌تر برطرف کنید قبل از اینکه تبدیل به مسئله‌ای حاد شود.

۳. استفادهٔ بیش‌ازحد از شامپو

شامپو زدن روزانه می‌تواند به موهای شما آسیب برساند. شست‌وشو و خشک‌کردن موهایتان به‌صورت روزانه می‌تواند به مو و پوست سرتان آسیب برساند و رنگ موهایتان نیز زودتر از بین می‌رود. بهتر است به نکته‌های زیر توجه کنید:

  • اولین نکته درست شستن موهاست. باید سعی کنید موهایتان را درست بشویید و آبکشی کنید.
  • مطمئن شوید که از شامپوی درستی برای موهایتان استفاده می‌کنید. می‌توانید از نرم‌کننده برای حالت دادن بهتر به موهایتان استفاده کنید.
  • شاید در اوایل برایتان سخت باشد که یک یا دو روز بین شامپو زدنتان وقفه بیندازید، اما کم‌کم به آن عادت می‌کنید. از شامپوهای مخصوص موهای خشک استفاده کنید تا چربی اضافه بر روی پوست سرتان را از بین ببرد.

۴. تعویق انداختن در کوتاهی مو

اگر دیربه‌دیر موهای خود را کوتاه می‌کنید، وقت آن رسیده است که این رویه را تغییر دهید و با آرایشگر خود تماس بگیرید. کوتاهی منظم موها هم شکل آن‌ها را مرتب می‌کند، هم از آسیب رساندن به موها کم می‌کند و هم روش‌ها و مواد جدید برای مراقبت از موها و رنگ‌های جدید را از آرایشگر خود می‌شنوید.

۵. از وسایل مراقبتی مو استفاده نمی‌کنید

استفاده از وسایل مراقبتی مو برای سلامت موهای شما واجب است. تغییرات آب و هوایی، اشعهٔ خورشید و آلودگی هوا ممکن است به موهای شما آسیب برساند. پس برای سلامتی موهایتان هم که شده از این محصولات استفاده کنید.
این مطلبی که ترجمه کرده‌ام در سایت بایکس منتشر شده است.