همیشه می‌توانیم برای انجام کارهایمان، راه‌های جدید را کشف و امتحان کنیم. حتی می‌توانیم از وسایل جایگزین که اصلاً فکرش را هم نمی‌کردیم، استفاده کنیم. بسیاری از مواقع از همان راه‌های همیشگی برای آرایش کردن استفاده می‌کنیم و هیچ ایده‌ای نداریم که وسایلی که قبلاً خریده‌ایم بیشتر از این‌ها به کارمان می‌آید. امروز می‌خواهیم به چندراه برای تغییر در نوع آرایش کردنمان اشاره‌کنیم، بدون اینکه بخواهیم خرجی اضافه کنیم. به این ۵ راه توجه کنید.

۱. خط چشم ژله‌ای

اگر می‌خواهید خط چشمی نرم‌تر داشته باشید بهتر است یکم حالت ژله‌ای به آن بدهید. برای این کار از سشوار استفاده کنید. خط چشم خود را جلوی سشوار با درجهٔ کم بگیرید. با این کار خط چشمتان کمی نرم می‌شود و راحت‌تر روی پوستتان می‌نشیند.

۲. مژه‌های کلفت‌تر

اگر می‌خواهید مژه‌هایی کلفت‌تر داشته باشید، می‌توانید این کار را بدون خریدن ریمل جدید نیز انجام دهید. بعدازاینکه از فرمژه استفاده کردید و دست اول ریمل را زدید، کمی پنکیک به مژه‌هایتان بزنید. مقدار کم هم برای شما کفایت می‌کند. بعدازاینکه پنکیک بر روی مژه‌هایتان نشست، دوباره از ریمل استفاده کنید و بگذارید خشک شود. با این کار ریمل شما پوسته‌پوسته هم نمی‌شود. حالا مژه‌های کلفت دارید.

۳. رژ لب درست کنید

اگر سایهٔ چشمی دارید که استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آن را در برق لب خود بریزید و به‌عنوان رژ لب مایع استفاده کنید.

۴. برجسته کردن ابرو

یکی از ترفندهای آرایشی، برجسته کردن ابروهاست. ابروها شاید یکی از مهم‌ترین اجزای صورت باشد که نباید خراب به نظر برسند. یکی از راه‌های تأکید بر روی ابروها، برجسته کردن شکل و خم آن است. ابروهای خود را با مداد یا سایه ابرو پر کنید. سپس با برس کل ابروهایتان را بکشید تا شکل طبیعی پیدا کند.

۵. از خط چشم سفید به عنوان پایهٔ سایهٔ چشم استفاده کنید

اگر فکر می‌کنید سایهٔ چشمتان به‌اندازه‌ای که می‌خواهید خوب خود را نشان نمی‌دهد، از مداد سفید به‌عنوان پایهٔ کار استفاده کنید. می‌توانید از مورد اول برای داشتن مداد ژله‌ای استفاده کنید.