بسیاری از افرادی که مانیتورهایی با صفحه نمایش بزرگ دارند و یا چند صفحه نمایش دارند، نرم افزار TaskSpace را نادیده می گیرند. اما از سوی کاربران ویندوز که با لپ تاپ‌های کوچک کار می‌کنند یک برنامه‌ی بسیار خوب به حساب می‌آید. زمانی که شما تعداد زیادی اپلیکیشن را به طور همزمان باز می‌کنید، طبیعی است که فضای تسک بار پر می‌شود و باید مرتب کلید Alt + Tab را برای تغییر پنجره ها بزنید که نسبتا خسته کننده می‌باشد. نرم افزار TaskSpace برنامه ای کوچک، ساده و پرتابل است که به کمک آن می‌توانید برنامه‌های در حال اجرا را زیر پنجره‌های مختلف TaskSpace گروه‌بندی کنید. با این روش دسترسی به برنامه‌ها آسان‌تر می‌شود و می‌توانید آن‌ها را بر اساس کاری که می‌خواهید انجام دهید، مدیریت کنید.
TaskSpace عاری از هر گونه پیچیدگی است و همانطور که گفتیم بسیار خوب عمل می‌کند و اپلیکیشنی پرتابل (بدون نیز به نصب) است به این معنا که فقط کافی است بعد از دانلود، آن را از حالت zip خارج کنید، به محل دلخواه ببرید و فایل EXE داخل فولدر را اجرا کنید. وقتی روی آن کلیک می‌کنید یک پنجره‌ی سفید خالی با متن “Drop apps here” باز می‌شود که منو، تنظیمات اضافه یا دکمه‌ی گیج کننده‌ای ندارد.
همان طور که قبلا گفته شد با استفاده از این نرم افزار می‌توانید تمام برنامه‌ها یا پنجره‌های در حال اجرا را زیر TaskSpace خود گروه‌بندی کنید که برای انجام این کار تنها باید پنجره‌ی مورد نظر را به آسانی به طرف پنجره‌ی سفید بکشید و در آنجا رها کنید.

تعداد پنجره‌هایی که می‌توان در یک TaskSpace دسته‌بندی کرد نامحدود است. البته TaskSpace با برنامه‌های resource-hungry، مثل مرورگرهای وب نیز کمی ناسازگار است اما برای بیشتر ابزارهای کلی و پرکاربرد مثل My pc، ماشین حساب، Notepad و غیره بسیار مؤثر واقع می شود.

همچنین می توان TaskSpace های بیشتری را به صورت fly در قسمت System Tray ویندوز اضافه کرد. برای انجام این کار ابتدا روی آیکون آن در گوشه‌ی پایین کلیک راست کنید و سپس گزینه‌ی “New TaskSpace” را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید بین TaskSpaceهای متعدد نیز جابجایی و تعویض انجام دهید و یا تم‌های “Windows 7” و “Steam OS” مربوط به خود پنجره‌ی TaskSpace را با هم تعویض کنید.

به طور کلی TaskSpace برنامه ای بسیار عالی برای آن دسته از کسانی است که به دنبال روشی برای گنجاندن چند برنامه‌ی ویندوز در یک فضای کوچک می‌باشند تا بتوانند دسترسی بهتری به جریان کاری یک task خاص داشته باشند. به عنوان مثال، شما می‌توانید یک صفحه گسترده PDF را به همراه ماشین حساب و Notepad گروه‌بندی کنید تا محاسبات و نوشتن یادداشت‌ها بسیار سریع‌تر انجام بگیرد و دیگر نیازی نیست مدام پنجره‌ها را تعویض یا مرتب کنید. این نرم افزار بر روی ویندوزهای XP، ویستا، Windows 7 و Windows 8 قابل اجرا می‌باشد.
 
مطلبی که ترجمه کردم در سایت گردو منتشر شده.